Conte motor

Conte motor


Descripció de la sessió 


La sessió teorica ha estat repartida en parts. En primer lloc, s'ha exposat els criteris i requisits a seguir per la primera entrega del repte personal per tal de fer el seguiment adequat. Continuament, s'ha exposat el concepte del Conte motor i els seus beneficis en el desenvolupament motriu dels infants.  

Reflexió curricular

Durant la sessió, hem estat treballant amb el conte motor, una estratègia metodològica destacada per desenvolupar les habilitats motrius bàsiques (HMB). Aquestes habilitats, que el currículum considera essencials per al desenvolupament motor en les primeres etapes de l'educació, inclouen desplaçaments, salts, girs, manipulació d’objectes i coordinació.

El currículum estableix la necessitat de treballar aquestes habilitats de manera global, variada i significativa, i el conte motor s’ajusta perfectament a aquestes directives. El conte motor permet simultàniament desenvolupar àmbits motrius, cognitius i afectius-relacionals, seguint les propostes del currículum de l’àrea.

Aquesta metodologia manifesta diversos beneficis concrets:

Facilita l’aprenentatge competencial i integra diverses competències clau, com ara: la competència motriu es desenvolupa representant moviments que inclouen desplaçaments, salts i girs. La competència lingüística s'enriqueix mitjançant la comprensió, narració i dramatització de la història.

La competència social i cívica es fomenta a través del treball cooperatiu i el respecte a les contribucions dels companys. Permet treball interdisciplinari, integrant continguts d’altres àrees com llengua, coneixement del medi o educació en valors. El conte motor promou un ensenyament motivador i inclusiu. S'adapta emocionalment a les capacitats de tot l’alumnat, alineant-se amb l’atenció a la diversitat i la participació. Fomenta un estil de vida actiu i saludable (competència específica EF2), mitjançant activitats lúdiques que combinen moviment, plaer i imaginació, afavorint una vinculació positiva amb l’activitat física.


Valoració

Com a futura mestra, considero que el conte motor és una eina didàctica molt potent per iniciar els infants en la pràctica motriu de manera global i significativa. A més, ofereix un enfocament de l’educació física que és més expressiu, creatiu i transversal, connectant millor amb els interessos i les emocions dels alumnes. Implementar contes motors a l’aula m’ajudarà a dissenyar sessions que siguin més integradores, motivadores, i adequades al ritme evolutiu dels infants, tal com promou el currículum de primària.

En resum, és una estratègia educativa que supera el simple moviment físic: és una porta oberta a educar de manera integral.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Jocs modificats, esports alternatius i adaptats

Reptes físics cooperatius