Habilitats motrius bàsiques

Habilitats motrius bàsiques


Descripció de la sessió 


En aquesta sessió s'han posat a prova les nostres capacitats motrius bàsiques a partir de diferents jocs. Aquests tenien l'objectiu de practicar principalment desplaçaments, girs i salts.


Reflexió curricular


Durant la sessió d’educació física, he posat en pràctica diverses habilitats motrius bàsiques (HMB), com els desplaçaments, els salts i els girs, tal com es destaca en el text.

Aquestes activitats formen part del procés evolutiu del desenvolupament motriu iniciat des dels primers anys de vida, i que, a l’etapa d’educació primària, es treballa de manera global i significativa per consolidar una base motriu sòlida. Mitjançant jocs cooperatius, s’han creat situacions lúdiques i contextualitzades, com proposa el currículum, que han afavorit no només la pràctica de moviments com córrer, saltar a peus junts, girar sobre un peu o reptar, sinó també el desenvolupament de la percepció espacial, la presa de decisions i l’adaptació al moviment dels companys.

Aquest tipus d’activitats estimulen la coordinació motriu general i l’agilitat, eixos transversals de les HMB, i connecten amb les competències específiques EF1 i EF2 recollides al currículum: resoldre situacions motrius de manera eficaç i creativa, i fomentar un estil de vida actiu i saludable.

A través d’aquesta experiència, he pogut experimentar com el treball de les HMB mitjançant el joc cooperatiu contribueix al desenvolupament integral i motriu, i com aquestes activitats serveixen de fonament per a aprenentatges motors més complexos en el futur.


Valoració

La sessió d'educació física, centrada en el treball de les habilitats motrius bàsiques a través de jocs cooperatius de salts, desplaçaments i girs, ha sigut molt enriquidora tant des del punt de vista del participant com del de futura docent.

Com a futura mestra, he confirmat la importància de crear entorns d'aprenentatge que siguin significatius i motivadors. L'alumnat aprèn a través del joc i la cooperació; aquestes propostes lúdiques, a més de fomentar l'activitat física, també desenvolupen l'autonomia, la creativitat, el respecte als companys, i contribueixen a la presa de decisions en moviment, aspectes fonamentals dins l'enfocament competencial del currículum actual.

En l'àmbit motriu, he observat com activitats que semblen senzilles, com desplaçar-se de maneres diverses o fer salts i girs, són essencials per al desenvolupament integral de l'infant. Aquestes accions constitueixen la base per a futures habilitats més específiques, tant en l'àmbit esportiu com en la vida quotidiana. A més, he entès la necessitat de tenir una mirada inclusiva i adaptativa, ja que cada infant parteix d'un nivell motriu diferent. És clau oferir propostes obertes, amb diferents nivells de dificultat, que permetin a tothom sentir-se capaç i integrat en l'activitat.

En definitiva, aquesta sessió m'ha reafirmat en la idea que l'educació física a primària no és només moviment, sinó també una gran oportunitat per educar en valors, salut i competències personals i socials. Com a futura docent, vull crear sessions que no només treballin la motricitat, sinó que també emocionin, motivin i ajudin els infants a créixer de manera global.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Reptes físics cooperatius

Jocs modificats, esports alternatius i adaptats