Orientació
Orientació
Descripció de la sessió
La sessió d'avui ens ha portat fora de les aules amb una cursa d'orientació per tot el campus de la UAB. Per fer això hem disposat d'un document amb pistes que haviem d'anar seguint per trobar les fites en el mínim temps possible. Un cop estaven totes enllestides, haviem de tornar al punt inicial per superar una prova de memoria. Aquesta consistia en memoritzar un conjunt d'objectes sobre una taula, en funció de la quantitat d'objectes dels que cada grup s'enrrecordés sumarien més o menys segons al final de la dinàmica.
Aquest repte ha sigut en grups de tres o quatre persones i requeria de la participació de tot el grup.
Reflexió curricular
Valoració
Durant la sessió pràctica d’Educació Física centrada en la cursa d’orientació, he pogut viure una experiència enriquidora tant des del punt de vista motriu com pedagògic. L’activitat m’ha permès posar en pràctica estratègies d’orientació bàsiques com la lectura i interpretació d’un plànol, la identificació de punts de referència i la presa de decisions en temps real.
A nivell personal, he notat una evolució positiva en la meva capacitat per orientar-me en l’espai i per gestionar situacions de dubte o desorientació de manera autònoma i reflexiva. Així mateix, la coordinació amb les meves companyes durant l’activitat ha estat fluida i respectuosa, fet que ha afavorit la col·laboració i la consecució conjunta dels objectius.
Des d’una mirada docent, considero que aquesta tipologia d’activitats té un gran potencial educatiu, ja que promou l’autonomia, la cooperació, el respecte pel medi i el desenvolupament de la consciència espacial. També he pogut observar com la dimensió lúdica potencia la motivació i la implicació activa en l’aprenentatge.
En definitiva, valoro molt positivament la sessió, tant per l’aprenentatge personal adquirit com per la seva transferibilitat futura a la meva pràctica com a mestra d’Educació Primària.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada