Jocs tradicionals
Jocs tradicionals
Descripció de la sessió
Aquesta sessió ha volgut plasmar la rellevància dels jocs tradicionals en l'àmbit de l'activitat física. Tal i com hem pogut veure reflectit a les dinàmiques, aquests estan pensats per crear cultures de comunitat que es transmeten de generació en generació. La seva simplicitat metodologica i de recursos permet que es puguin treballar i adaptar a qualsevol context, això permet que siguin més accessibles per tota la societat. Hem de tenir en compte en tot moment que aquests jocs són de caire social i que per tant requeriaràn de la participació d'un grup de persones per poder-los completar, tal i com hem observat a l'aula.
Així doncs la dinàmica de la classe s'ha basat en la distribució de l'alumnat en petits grups que anaven participant en aquests jocs tradicionals simultàneament. Alguns exemples són: la xarranca, el mocador, la gallineta cega, entre d'altres.
Reflexió curricular
Des d’una perspectiva curricular, aquesta pràctica està relacionada a es competències específiques vinculades al desenvolupament de les habilitats motrius en contextos lúdics (CE1), la participació en activitats col·lectives (CE3) i la interiorització de valors com el respecte, la cooperació i la inclusió (CE5).
Els jocs tradicionals, com els que s’han proposat a la sessió (la xarranca, el mocador, la gallineta cega, entre d'altres), són activitats de gran valor pedagògic, ja que fomenten l’aprenentatge vivencial i col·laboratiu aplicable a contextos reals. A més, aquestes dinàmiques són facilment adaptables a molts contextos diferents, això la fa inclusiva per tots els perfils d'estudiants.
Des del punt de vista didàctic, la distribució de l’alumnat en petits grups ha permès promoure la interacció social, el respecte pels torns i l’autoregulació del joc. Aquesta estructura organitzativa afavoreix un enfocament competencial, ja que situa l’alumnat com a protagonista actiu del seu aprenentatge, d’acord amb els principis metodològics del currículum actual.
Finalment, cal destacar que la sessió contribueix també al reconeixement i preservació del patrimoni cultural, ja que els jocs tradicionals formen part de la memòria col·lectiva i de la transmissió cultural entre generacions, aspecte recollit dins de la competència en consciència i expressió culturals.
Valoració
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada