Acrosport
Acrosport
Descripció de la sessió
Reflexió curricular
La sessió d’avui s’ha centrat en la pràctica de l’acroesport, una disciplina de caire cooperatiu que combina elements acrobàtics i coreogràfics. Des d’una mirada curricular, aquesta activitat es vincula principalment amb el desenvolupament de les competències específiques de l’àrea d’Educació Física (Decret 175/2022), especialment la CE1 (actuar de manera eficient i segura en activitats motrius) i la CE3 (resoldre reptes motrius col·laboratius).
A nivell pedagògic, l’acroesport representa una eina educativa molt potent, ja que fomenta valors com la confiança mútua, la responsabilitat compartida i la cohesió de grup. En aquesta sessió, el treball per petits grups (de 3 a 5 alumnes) ha facilitat que cada participant assumís un rol específic dins la figura, ja sigui com a base, àgil o auxiliar, promovent així l’autoreconeixement dins l’equip i el respecte per les capacitats dels altres.
A més, aquesta pràctica posa l’accent en la comunicació interpersonal i en la consciència corporal, dues habilitats clau per garantir la seguretat en l’execució de les figures. El fet de proporcionar fitxes amb models de figures per part del docent ha permès un treball autònom, adaptat al ritme i capacitats de cada grup, fomentant així l’autogestió i la presa de decisions compartida.
D’altra banda, l’acroesport contribueix també al desenvolupament de la competència emocional, ja que requereix gestionar la por, el desequilibri i l’error de manera constructiva. A nivell de continguts, l’activitat s’insereix dins del bloc dedicat a les habilitats gimnàstiques i acrobàtiques, i també en l’àmbit de les activitats expressives i rítmiques, en aquells casos on s’incorpora una dimensió coreogràfica.
Valoració
Aquesta activitat ha destacat per motivar a tots els alumnes a participar activament, ja que cada alumne podia participar en el rol en el que es sentis més cómode. Si traslladem això en un aula de primària podem parlar d'alumnes que es senten més o menys cómodes amb el contacte físic o la interacció amb companys. Això no impediria en cap moment la seva participació perquè l'activitat s'adapta a les necessitats del grup.
Tal i com hem vist a l'aula, tot i que sembli que el rol del docent es secundari i sovint d'observació, aquest segueix sent essencial per realitzar l'activitat. Com a fututra mestra d'educació primària, vull incorporar aquesta metodologia a les meves classes ja que considero que és la més adient per fomentar la participació de tothom i el treballa autònom dels grups.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada